Handige checklist; beoordeel of jouw website tekstueel goed in elkaar zit..
Wat zou het geweldig zijn als je de gezichten kunt zien van de mensen die jouw pagina bezoeken. Kunnen ze vinden wat ze zoeken? Zien ze er tevreden uit? Zijn ze vol aandacht aan het lezen? Of klikken ze enigszins geïrriteerd rond? Nog mooier is het als je ze iets aan kunt bieden, zoals zo’n lekker theetje die je bij de winkels van Rituals vaak aangeboden krijgt. De checklist in dit blogbericht kan je helpen.
Met digitale analyse kun je hier al aardig wat meer over te weten komen en hierop bijsturen, daarom ben ik me hierin aan het verdiepen. Hierover zul je in mijn volgende blogs dus zeker ook meer over te weten komen. En ja, je kunt de bezoekers van jouw website zeker ook iets geven. Denk aan de gratis weggevers, zoals bijvoorbeeld een e-book dat bezoekers gratis kunnen downloaden.
Maar dat is niet het enige wat je kunt doen. Met de teksten op jouw website kun je er ook voor zorgen dat een bezoeker zich welkom voelt in plaats van dat je jouw bezoekers welkom heet.
Om te kunnen beoordelen of bezoekers van jouw website zich welkom voelen en of jij dus met jouw teksten op jouw website op de goede weg zit, heb ik deze handige checklist voor je gemaakt.
- Is het voor jouw bezoeker direct duidelijk wat jij verkoopt?
- Kunnen ze op jouw site snel vinden waar ze naar op zoek zijn?
- Weet een bezoeker van jouw website waarom ze juist bij jou aan het juiste adres zijn?
- Als je de interesse van een bezoeker hebt gewekt, weten ze dan wat ze moeten doen om jouw product of dienst te bemachtigen?
- Weet een klant waarom ze willen wat ze willen?
- En ook heel belangrijk; hoeven bezoekers van jouw website niet al te veel te lezen?
- Sluiten jouw teksten aan op bovengenoemde punten?
Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe jij kijkt na het doornemen van deze checklist.
Kijk je tevreden, omdat de teksten op jouw website hier al goed op inspelen? Laat dan een persoon die jouw product of dienst nog niet kent jouw website ook eens doornemen.
Of kijk je juist gefrustreerd, omdat je jouw teksten met veel zorg geschreven hebt, maar ze niet echt antwoord geven op de vragen in bovenstaande checklist?
Laat het me weten in een reactie hieronder! Als je me een mailtje stuurt met de URL van jouw website zal ik proberen (gratis) wat specifieke tips voor jouw website te formuleren. janneke@tekstmetkarakter.nl
Lieve groet,
Janneke
Bloggen; waarover schrijf je dan?
Bloggen; waarover schrijf je dan? Je start met bloggen voor je bedrijf, maar waarover schrijf je dan? Enkele tips: Schrijf eens een blog artikel over waarom jij bent
Passie; altijd de weg naar succes
Passie; altijd de weg naar succes Doe jij wat je het liefst doet? Ik hoop dat jij deze vraag volmondig met “Ja” beantwoord. Want waarom
Geef jouw ideale klant een naam
Geef jouw ideale klant een naam Heeft jouw ideale klant al een gezicht? Heb jij soms het gevoel dat je te weinig toekomt aan het
Dit is van groot belang voor een goede tekst..
Dit is van groot belang voor een goede tekst.. Voor een goede tekst is het natuurlijk ontzettend belangrijk actief te schrijven en je goed te
Handige checklist; beoordeel of jouw website tekstueel goed in elkaar zit..
Handige checklist; beoordeel of jouw website tekstueel goed in elkaar zit.. Wat zou het geweldig zijn als je de gezichten kunt zien van de mensen
De tweezijdigheid van patronen
De tweezijdigheid van patronen Tekst en patronen “Jij had je vader of je broer aan de lijn”, zei iemand tegen me. Ik: “Hoezo?” “Nou dat