Geef jouw ideale klant een naam

Heeft jouw ideale klant al een gezicht?

Heb jij soms het gevoel dat je te weinig toekomt aan het maken van goede inhoudelijke informatie voor jouw toekomstige klanten? Misschien heb je op dit moment teveel deadlines lopen of weet je eigenlijk niet goed waar te beginnen en stel je het daarom steeds vaak uit. Zonde! Plan een paar uur in, ga zitten voor wat schrijfwerk en geef jouw ideale klant een naam. Je zult merken dat het helpt om iets te schrijven als je een fictief persoon in gedachten hebt, iemand waarvoor je schrijft. 

 

Voor wie schrijf jij?

Bedenk hoe jouw ideale klant eruit ziet

 

Maak een profielschets van deze persoon. Elke keer als je een artikel schrijft, bijvoorbeeld om op jouw Social Media kanalen te delen, schrijf je aan deze persoon. Hierdoor wordt jouw artikel gelijk veel persoonlijker èn gerichter op jouw doelgroep.

Sterke teksten worden goed gelezen en dragen bij aan jouw omzet, doordat lezers terugkeren naar jouw website, blog of Social Media kanaal voor meer waardevolle informatie. Op deze manier raakt jouw doelgroep bekend met jouw bedrijf, leren ze je steeds beter kennen, waardoor ze een binding met je krijgen. Precies datgene gaat zorgen voor extra omzet/ opdrachten voor jouw bedrijf.

Maak een ‘post’ planning

Een ‘post’ planning maakt het jou makkelijker routine te creëren in het maken en delen van waardevolle informatie voor jouw toekomstige klanten. Je zult merken dat het schrijven van deze informatie zo ook veel leuker wordt. Je weet wanneer en voor wie je aan het schrijven bent. Helemaal leuk wordt het zodra je dit terug gaat zien aan de stijgende omzetlijn.

Wie is jouw ideale klant precies?

Hoe ziet hij of zij eruit? Welke leeftijd heeft deze persoon? Wat zijn zijn of haar hobby’s? Wat voor werk heeft jouw ideale klant? Waar woont hij of zij en wie zijn de vrienden van hem of haar? Al dit soort vragen helpt jou een goed beeld te schetsen van de persoon aan wie jij al jouw teksten richt.

Wáár is jouw klant?

Dan nog een heel belangrijk gegeven, waar bevind jouw ideale klant zich? Waar komt deze persoon graag? Waar kom je hem of haar online tegen? Zorg dat jij jouw waardevolle informatie op die plaatsen voor hem of haar beschikbaar stelt. Hoe vaker hij of zij jouw bedrijf voorbij ziet komen, hoe beter hij of zij je leert kennen en jouw informatie gaat waarderen. Helemaal mooi wordt het als jouw binding met deze persoon zo sterk wordt zodat hij of zij 

zelf contact met jouw bedrijf gaat zoeken, als het voor hem of haar bijvoorbeeld een gewoonte wordt jouw blogs of andere teksten te lezen. En dat kan! Door deze tips toe te gaan passen en ervoor te zorgen dat hij of zij weet wie jij bent. Aarzel niet en begin!

Waarom is deze klant, jouw klant?

Tot slot is het een grote meerwaarde zodra jij ontdekt waarom jouw klant, jóuw klant is? Waarom heeft hij of zij juist voor jouw bedrijf gekozen en niet voor jouw concurrent? Vaste klanten kun je deze vraag prima stellen, het helpt jou enorm om zo meer waardevolle klanten te maken.

Kom je er niet uit?

Lukt het jou met deze tips toch nog niet voldoende om hier echt een goede routine van te maken? Of vind je het simpelweg niet leuk om te doen? Misschien gun je jezelf er de tijd niet voor? Zonde, want het draagt op termijn echt bij aan een groter klantenbestand… 

Je kunt altijd vrijblijvend contact met mij opnemen, ik help je graag verder. 

Ik geniet van deze werkzaamheden en help jouw er graag bij. Bel of mail me, dan plannen we een koffiemomentje en bespreken we wat ik voor je kan betekenen.

Janneke@tekstmetkarakter.nl

0624739774

2018-04-27T14:17:13+00:00

Leave A Comment